View Single Post
Old 05-08-2010, 10:17   #9
annomon
Junior Member
 
annomon's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: zuidoost Friesland
Posts: 184
Default Shark tales

De jonge mussen vlogen uit, maar 1 bleek nog niet zo goed te kunnen vliegen, en stortte neer in de stal. Tycho ging er direct op af. We gingen er al vanuit dat het beestje nu reddeloos verloren zou zijn, maar tot onze verbijstering pakte Tycho het vogeltje héééél voorzichtig op in zijn bek, liep er eerst wat vertwijfeld mee rond, en legde het vervolgens ook weer héééél voorzichtig voor onze voeten neer, keek ons even verwachtingsvol aan, en nadat Roel het vogeltje had opgepakt en op een afdakje had gezet slofte Tycho de tuin weer in.

Er liep een muis over het terras, Tycho zag hem ook en liep er naartoe. Hij snuffelde aan de muis die uiteraard gelijk wegliep, Tycho er achteraan en zette toen voorzichtig zijn poot op de muis. Die begon natuurlijk te spartelen, en Tycho tilde gelijk weer z’n poot op. Dat ging zo 3 x, waarna de muis het zat was en het op een lopen zette. Tycho ging toen maar zitten, en keek enigszins verbaasd hoe de muis zijn onfortuinlijke en vrij gruwelijke dood tegemoet ging: de muis rende het kippenhok in waarna de dames hem terstond vierendeelden en opvraten.

Loop je met hem in het bos, dan weet je gelijk of er reeën in de buurt zijn. Dan gaat hij de sprongbewegingen van een ree imiteren. En komen ze dan tevoorschijn, dat hupst hij er heel parmantig op dezelfde manier achteraan, maar kom daarna weer snel terug bij z’n baasje, helemaal enthousiast, alsof hij wil zeggen:”Baas, heb je dat ook gezien?! Leuk hé, ik mocht even met hun meespringen!”

Ik had eten voor Tycho neergezet en hij ging, zoals altijd, braaf zitten. Vervolgens ik werd ergens door afgeleid, liep even weg en vergat helemaal dat hij daar nog zat. Toen ik 5 min. later weer kwam, zat hij daar nog steeds, inmiddels hevig kwijlend en met een enorme plas kwijl op de grond, en hij keek ook heeeeeel zielig naar me … Toen heb ik hem (om m’n eigen schuldgevoel af te kopen) na z’n eten ook nog maar getrakteerd op een grote rauwe kippenpoot.

Ik denk dat Tycho de inborst heeft van de vegetarische haai uit ‘Shark tales’ … hij heeft nou niet bepaald het eigengereide killerinstinct wat je bij een Tsjech verwacht! Maar dat maakt hem zo bijzonder!

Groetjes,
Monique
__________________
annomon jest offline   Reply With Quote