View Single Post
Old 12-06-2006, 17:16   #13
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo,

Had me eerst voorgenomen me niet in deze discussie te mengen maar kan het toch niet laten.

Eerst even een vraagje aan Conny: is er een andere persoon bij jouw thuis wel Alpha? Want dan wordt het verhaal volgens mij heel anders.
Verder nog een paar kleine tips waar je misschien iets aan hebt,
Als je een commando geeft, zeg het dan met overtuiging, dit heeft niets te maken met schreeuwen of stemverheffing maar je moet als het ware al voor je zien dat de hond gehoorzaamd, deze overtuiging in je stem is namelijk goed te horen en aarzeling herkennen ze direct en dan nemen ze graag een loopje met je.
Van slaan ben ik persoonlijk geen fan, omat het geen wolven/hondentaal is, ik geef toe dat ze af en toe zo vervelend kunnen zijn dat het heel verleidelijk is, liever zou ik dan knijpen.
Persoonlijk pas ik de overbijt toe en als ze heel vervelend zijn druk ik de hond met de hand stevig op de snuit helemaal naar de grond. Bij bijten bijt ik gewoon terug (liefst in het oor anders heb je zo'n mond vol haren.... ).

Het boek van Jan Fennell vind ik ook een aanrader en zoals ook als vaker genoemd het boek van Turid Rugaas.
Lees ook altijd veel over wolven en honden en allerlei trainings methoden en vind het ook altijd weer een eye opener als je het helemaal niet eens bent met een methode of schrijver dit geeft ook weer nieuwe inzichten en stof tot nadenken. Zo heb ik het boek "honden trainen volgens de regels van de natuur', en aangezien ik fan ben van een natuurlijke opvoeding sprak de titel mij wel aan, maar vraag ik me af of de schrijvers dan hun heel eigen natuur bedoelen?! Natuurlijk staan er ook goeie dingen in maar bij een heleboel had ik toch echt de 'nekharen' overeind.

groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote