View Single Post
Old 18-03-2012, 00:22   #2
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Ik herken je probleem. Kaeley krijgt zelfs geeneens snoepjes maar alleen haar eigen voer omdat haar darmen nog erg gevoelig zijn. De mensen uit de buurt die weten het ondertussen allemaal, maar als ze losloopt willen er nog wel eens vreemden zijn. Meestal zorg ik ervoor dat kaeley niet te ver weg loopt zodat ik haar en de mensen nog zonder luid schreeuwen kan bereiken. Tot nu toe werkt dit ook omdat kaeley bij vreemden eerst van een afstandje bekijkt hoe eng ze zijn. Geeft mij de tijd om dichterbij te komen.

Met chester (de golden van mijn ouders die ik heb opgevoed) was dit lastiger omdat hij wel verder vooruit liep. Op een gegeven moment rende hij naar iedere vreemde toe voor koekjes en werd gemeen als ze niets hadden (ze fixeren en staand houden) dus hem heb ik een halsdoek ongedaan met een koekje op een rond wit vlak met een rode rand en de tekst "niet voeren". Werkte direct. Mensen gaven niets meer maar vroegen wel waarom hij dit had. Dus gaf ook een mooie gelegenheid om uitleg te geven over koekjes en honden.

Groetjes
Annemiek

(ps: sorry voor type-fouten maar zit dit via de mobiel te doen.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote