Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

 
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2007, 01:47   #24
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Da's bijzonder he Willy Zeker als ze zo'n "kalender"van dagen in zich hebben!
Ik maakte vaak 3 de zelfde trainings rondjes met Karlik en Chezka, op de zelfde dagen en merkte dat ze ook op de "automatische piloot " liepen
Toen ik een keer halverwege een totaal ander traject ging rijden, waren ze super verbaasd En met name Karlik gaf in diverse houdingen en geluiden aan dat we "mis"zaten!
Maar na een paar keer waren ze zo slim om bij een bepaalde afslag automatisch te wachtten welke route het werd

De ingelaste pauzes waren t/m het UV examen eigenlijk helemaal niet nodig; want als ik ze dan even los liet gingen ze dubbel uit hun dak!
Op het officiele examen lagen honden van diverse rassen echt even uitbundig uit te hijgen..alleen Chezka en een Russische Laika liepen te klootviolen en probeerden alle andere honden uit te dagen voor ren spelletjes in de pauzes
Enne...eigenlijk denk ik ook dat pauzes meer bedoeld zijn voor de eigenaren

Voor de rest hanteer ik de zelfde aanlijn methodes als Bert. Alleen blijf ik voor de meest energieke exemplaren altijd een "halfstropper" i.p.v. halsband gebruiken.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org