Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-02-2007, 17:40   #81
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Heerlijk weer vandaag! Eindelijk
Nikki en Jourdy hebben heerlijk buiten kunnen spelen

ehm...wat is een stake out?

groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 18:18   #82
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Een stake out is een ketting/lijn met zijlijnen/kettingen waaraan je je honden even vast kan zetten terwijl je je step of kar klaarzet voor vertrek ....
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 18:36   #83
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Gemakkelijk zeg, zo'n stake out!!
Maar eh... is dat ding wolfhond-proof?
Is het in de grond vastgemaakt ofzo? Trekken ze het er dan niet uit? Is het veilig om ze voor langere tijd aan zo'n ding te laten hangen?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben op zoek naar iets in die aard. Wij zouden namelijk graag eens voor enkele weken op trektocht gaan, met de honden. Gewoon een rugzak, een tentje en wandelen... zonder kaart of niks. Maar we zijn er nog niet goed uit hoe we de honden 's nacht zonder gevaar kunnen vastmaken. Vandaar mijn interesse...

groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 19:09   #84
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Ja onze stake out is wolfproof, hij gaat aan iedere kant van de ketting met twee enorme pinnen in de grond ... kan helaas even geen close up'je bijvoegen op dit moment

Heel handig want je hebt gewoon lekker even je handen vrij ..

onze stake out is zelfgemaakt maar je kunt ook even kijken op de site van www.cooldogs.nl daar vind je ook hele goeie kant en klaar (staan hele husky team's aan dus het kan wat hebben )

enne vragen geeft niks hoor daar is het forum voor
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 19:28   #85
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij zagen op de foto's van ik weet niet meer wie. Dat op de laatste wandeling ook iemand zijn honden met een ketting had vast gezet aan een boom of hek. Is een goed idee want Tufje vreet zijn riem anders door, al zal hij ook een poging doen bij een ketting als het hem te lang duurt. Of hij iets ziet waar hij perse heen moet op zijn manier.

__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 19:56   #86
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo,

In de zomerkampen in Tsjechie en Slowakije is het heel normaal, dat de honden aan een ketting liggen.

Ze worden dan vastgebonden aan een boom of dikke paal van b.v. een hek.

Zelf heb ik ook kettingen van vier meter met aan elke kant een heeeele steviger Musketon, zodat je de ketting op elke lengte kan maken en de andere musketon gaat aan de halsband of tuig van de hond zelf.

Zo ben je er zeker van, dat de riemen die je bij je hebt niet tot miniscuul kleine stukjes worden.

Advies, neem wel een behoorlijk zware ketting, cq materiaal, want een licht ketting trekken ze de ogen zo open en dan heeft het nog niet geholpen.

Misschien is dit een tip voor Liesbeth en een boom is meestal wel in de buurt, die trekken ze ook niet zo gauw om,

Succes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 20:04   #87
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Dat is een hele goeie Letty had ik er nog niet eens bijgezet .....
De schakels moeten stevig genoeg zijn ...type heavy anders gaan ze er zo met een stuk ketting vandoor ....

Bij de stake out heb je een grondketting met eraan om de zo'n 1,5m een zijketting zodat de honden wel bij elkaar met niet door elkaar heengaan ......

O ja en ga je voor de book kies dan een stevige dikke
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 20:50   #88
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Wij maken ook gebruik van kettingen...uiteraard moet de ketting van goed materiaal zijn, echter let op dat hij niet te zwaar wordt!
De 1e ketting die we hadden aangeschaft, bleek te zwaar...Jourdy kwam nauwelijks nog van zijn plek af
Lijkt me wel de bedoeling dat je hond nog iets van bewegings-mogelijkheid heeft

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 21:21   #89
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Ja het is niet de bedoeling dat je hond gelijk helemaal niet meer van z'n plekkie komt wij hebben gelaste of ook wel dichte schakels die kunnen ze niet open trekken ...

Staaldraad met plastic erom zie je ook wel eens maar is geen aanrader als ze erop gaan kauwen kan het plastic stuk gaan en kunnen ze kleine stukjes metaal binnenkrijgen met alle gevolgen van dien

groetjes
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 21:47   #90
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Natuurlijk bedoelde ik ook niet zo'n keting waarmee je een mammoettanker aan vast kunt leggen maar er zijn van die hele dunne kettingen, waarvan mensen denken, dat dat wel kan, maar daar trekken onze Tsjechjes zich dwars door heen.

Dus een beetje stevige ketting moet het toch wel zijn.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 22:47   #91
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

...en b.v. een stevige dikke boom werkt ook 'veiliger' als zo'n paal/pin die je in de grond kunt draaien...als je jeTjech wat langer wilt vastmaken en hij gaat zich vervelen, kan het gebeuren dat hij/zij de pin uit de grond gaat graven en dan er vandoor gaat...

ik wist het gelukkig te voorkomen...

groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2007, 23:44   #92
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Bedankt voor het advies! Dat ze zelfs kettingen overtrekken heb ik ook al gemerkt... Na mijn leren leibanden ben ik voor een zo'n ijzeren gegaan, maar die heeft het ook maar 2 dagen uitgehouden. Nu heb ik een hele zware soort nylon leiband, maar haar ergens vastmaken doe ik niet meer. Met het juiste materiaal moet het wel lukken, dus ik kijk eens rond naar die stake out en andere mogelijke dingen...

Ik ben net terug van Jennah's eerste les PAKWERK!
En ze vond het heeeeerlijk! Ik dacht eigenlijk gewoon eens te gaan kijken, maar voor ik het wist stond ik zelf op het terrein. Ik zag Jennah nog nooit zo tekeergaan! Het was één groot spel voor haar en ze was zo opgewonden dat ze zelfs begon te ... blaffen! Dat deed ze nog nooit! Heel fier liep ze rond met 'dat ding' dat ze wist te bemachtigen van die man (ben nog niet zo thuis in de vaktermen, zoals je ziet ) Na nog geen 10 minuten was Jennah dood-dood-op! Ongelofelijk! Daar moet ik anders 2-3 of zelfs 4 uur voor wandelen! Volgende week gaan we zeker terug en hopelijk blijft Jennah het zo leuk vinden!

Die kleinste van ons is vandaag een uurtje in de buitenkennel geweest, naast Jennah en Sophie (mijn labrador). En ook zij is nu doodmoe van zich de hele tijd op te winden. Ze wou zo graag korter bij Jennah zijn, maar haar tandjes zijn nog niet sterk genoeg voor de tralies... Ze is net aan het wisselen, en soms zag je haar even slikken: een tandje binnen.

Mijn kleine meisjes worden groot... Iedereen die op dit moment een pup(je) heeft: pak het af en toe maar eens op de schoot, want binnen enkele maanden gaat het niet meer!

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 09:26   #93
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Ja die draaipinnen is echt niks, voor je het weet loopt je wolfje met de pin in z'n bek, zoals we zelf hebben meegemaakt

Een stake out pin sla je in de grond (wel altijd allebei gebruiken met de grondketting )

Het gaat hard he met die kleintjes ... hier zijn ze nu ruim 10 weken maar voor je het weet zijn het van die grote lummels ...

Een voordeel hier, onze jongste Tsjech (3 jaar)wil nog altijd lekker op schoot

Zo'n trektocht met je honden is echt een geweldig idee, wij nemen onze honden ook altijd mee op vakantie en het is heerlijk samen met ze in de natuur te zijn, bovendien wilken een Tsjechen altijd bij je zijn dus die hebben de tijd van hun leven!
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 18:31   #94
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

hihi, ik moet plots denken aan iets...
Heb gisteren bij mijn eerste les pakwerk even op mijn tanden moeten bijten... Ik was daar als enige met een Tsjech tussen allemaal Mechelse Herders. Jennah had net gedaan met haar eerste oefeningen en ik wou dus even informeren hoe ze het deed en of ze dachten dat dit iets voor Jennah zou zijn. Zegt die man zo dat er alvast helemaal niks agressiviteit in Jennah zit (wat ik al wel wist), maar dat ze wel een goede beet heeft en goed vasthoud. Ook wist hij nog te vermelden dat ze een HEEL RUSTIGE EN KALME hond is
Gelukkig ziet die man dan niet wat ik daar een hele dag voor heb moeten doen, om haar tegen het einde van de avond kalm te krijgen Was speciaal al een goed stukje gaan wandelen en daarbovenop een halfuurtje intensief met haar gespeeld. Anders was er toch geen huis mee te houden op die hondenschool
Maar ik vond het eigenlijk wel een compliment dat Jennah zo'n rustige en beheerste indruk maakte daar!

Groetjes en prettig weekend,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 19:03   #95
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

... geweldig gedaan Liesbeth ....
Laat ze maar mooi in die waan
Als wij ze meenemen met uit eten gaan gedragen ze zich ook altijd voorbeeldig we vertellen er dan niet bij dat we ze eerst moe gemaakt hebben nee hoor zo lief zijn altijd zeggen we dan......
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 18-02-2007, 15:57   #96
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Ik was vanochtend met Dvoeka wandelen in het buurserzand (doen we regelmatig). Het was gewoon gigantisch. Je hebt er echt het gevoel verplaatst te zijn naar een oertijdperk. Een echte aanrader voor elke nepwolvengek, eh sorry, ik bedoel uiteraard TWH-bezitter.

Gershom
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 18-02-2007, 16:18   #97
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Wolfdoggers,

Ik ben vandaag met Shadow weer 10 km wezen fietsen.
Op zicht niet zo veel nieuws onder de horizon behalve dan dat ik in de laatste kilometer een lekker voorband kreeg. Kon ik het laatste stuk gaan hardlopen met de fiets en hond aan de hand (Training UV examen).
Ik was en ben kapot.. hehe. Ga zodadelijk ff de voorband plakken.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-02-2007, 15:45   #98
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Fietsen zit er voor Wilson ff nog nie in. Wandelen ook amper, haha. Zo grappig als ie dan begint te lopen naast Kyra. Hij doet haar continu precies na, zelfs binnen. Fietsen met Kyra gaat prima. Zelf mountainbike k veel met vrienden en nog een Weiermaraner (of zoiets). Ongelofelijk wat een snelheid die beesten hebben. Als wij via het pad fietsen en de honden door het bos zijn ze nog steeds drie keer zo snel. Niet te houden gewoon.

Vandaag even alleen gaan lopen met de kleine en t valt me op dat die nu al redelijk dominant is. Zo kwam k een kleine border terrier tegen die t uiteindelijk toch echt moest ontgelden.. Vroeg me eigenlijk af of jullie ook allemaal zoveel aandacht krijgen met een gewone wandeling. Echt iedereen vraagt mij wat voor hond het is, waar die vandaan komt, en wat voor soort ras de TSW dan wel nie is. Zelfs een half uur staan praten met twee mensen met Duitse herders die er nog nooit van hadden gehoord maar hem toch wel heul erg interessant vonden, haha! Hebben jullie hier allemaal ook nog steeds "last" van of houdt dat uiteindelijk wel op naarmate die ouder wordt?
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 19-02-2007, 16:02   #99
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Nee hoor dat blijft, iedereen blijft vragen wat het voor hond is of ze schelden hem uit voor Saarloos. Maar ach dat is in ieder geval beter dan Husky

Nu vinden ze hem nog schattig straks lopen ze met een boog om hem heen want iedereen gaat er dan maar voor het gemak vanuit dat ie wel niet lief zal zijn

Leuk te horen dat het zo goed gaat tussen Wilson en Kyra
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 19-02-2007, 18:11   #100
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij hebben het vandaag wat rustig aan gedaan een klein rondje gefietst 4,6 km
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org